Telefonische beschikbaarheid

U kan ons iedere werkdag (ma-vrij) bereiken van 8u tot 12u. 
Na 12u vragen we u om uitsluitend nog te bellen voor afspraken of vragen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.


We werken steeds met het volgend keuzemenu:

  • 1 = indien u belt voor een afspraak, voor een vraag voor een dokter of voor andere niet dringende vragen
  • 6 = indien u belt wegens een spoedgeval 
  • 7 = uitsluitend voor collega-zorgverleners (patiënten dienen deze dus nooit te gebruiken).


We merken momenteel dat er te vaak misbruik wordt gemaakt van optie 6 om rechtstreeks een dokter aan de lijn te krijgen voor een niet-dringende vraag.
Indien deze optie niet uitsluitend gebruikt wordt voor spoedgevallen, zijn we genoodzaakt om deze functie terug af te schaffen.

Dit zal zeker ten nadele zijn voor u (de patiënt) met opnieuw lange wachttijden zoals in het verleden, gelieve dit dus te respecteren.


Op drukke momenten, zoals maandagochtend, kan het zijn dat de lijn na het keuzemenu verbroken wordt omdat we max. 10 inkomende lijnen op hetzelfde moment kunnen verwerken. Gelieve op een later tijdstip terug te bellen.